sala: Broadway
wstêp: 10 z³, bilety do nabycia online lub w DK Kadr
Warsaw Dance Days 2018 – 10 grudnia w CST
7. edycja @Warsaw Dance Days – Miêdzynarodowego Festiwalu Tañca Wspó³czesnego – dedykowanego w ca³oœci m³odym choreografom. W tym roku przez 3 festiwalowe dni na 2 scenach: 10 grudnia w Centrum Sztuki Tañca w Warszawie i 11-12 grudnia w Oœrodku Teatr Tañca Zawirowania na Belwederskiej swoje choreografie zaprezentuj¹ artyœci m³odego pokolenia z Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, S³owacji i Wêgier.
10.12.2018 / godz. 19:00
Czas trwania: ok.2 h 30 min (w tym 1 przerwa)
Centrum Sztuki Tañca, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32
WSTÊP: 10 z³, kup bilet online
11-12.12.2018 / godz. 19:00
Czas trwania: ok.1 h 45 min (w tym 1 przerwa)
Oœrodek Teatru Tañca Zawirowania, ul. Belwederska 20/22
BEZP£ATNY WSTÊP, rezerwacja miejsc online: warsawdancedays@gmail.com
Pe³en program Festiwalu: https://www.facebook.com/events/473164673173746/
Organizatorzy: Mazowiecki Instytut Kultury, Stowarzyszenie Strefa Otwarta
Partnerzy: Centrum Sztuki Tañca w Warszawie, Fundacja Scena Wspó³czesna
Teatra Tañca Zawirowania, Warszawski Teatr Tañca, Wydzia³ Teatru Tañca w Bytomiu, Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu, Konzervatórium J. L. Bellu w Bañskiej Bystrzycy, Taneèni Konzervatoø w Pradze
PROGRAM 10 GRUDNIA
Warsaw Dance Days w Centrum Sztuki Tañca w Warszawie
h.art company
„Ravnfjær” / chor.Artur Grabarczyk / 30 min
Trailer: https://youtu.be/EpacWZsInw0
Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydzia³ Teatru Tañca w Bytomiu
„Spotkanie” / chor. Agnieszka Skorut / 10 min
“Bo nale¿y nam siê maj” / chor. Karolina Januszek / 5 min
“Jak rozebra³em têczê, czyli sprawdzam grunt” / chor. £ukasz Zgórka / 12 min
„Multitude” / chor. Wojciech Marek Kozak / 25 min
Kompania Tañca Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu
„Myœl ucieleœniona” / chor. Agnieszka Doberska i zespó³ / 22 min
Artystki Polskiego Baletu Narodowego, Teatr Wielki – Opera Narodowa
„Mów don’t move” / chor. Joanna Drabik / 17 min
WIÊCEJ :
„Ravnfjær”
h.art company
chor. Artur Grabarczyk
wyk. Agata Baran, Wiktor Bêbacz, Agata Biela, Agnieszka Brzeziñska, Stanis³aw Bulder, Sylwia Czubiñska, Patrycja Kubiak, Dominika Lewandowska, Beata Miernik, Iza Prokopek, Przemys³aw Jarema Stokowiec, Konrad Zagajewski
Produkcja: Akademia Teatru Tañca Zawirowania
Ravnfjær to spektakl oparty na mitologii nordyckiej oraz na zwyczajach i rytua³ach ludnoœci Normañskiej z prze³omu VII-XII w. Jest to swoisty collage, który w abstrakcyjny sposób zabiera w podró¿ po sagach i mitach. Podobnie jak na inne indoeuropejskie systemy wierzeñ, na mitologiê nordyck¹ sk³adaj¹ siê mity o bogach i boginiach, bohaterach, cudownych krainach, powstaniu oraz koñcu œwiata. Mo¿emy znaleŸæ tu m.in. historie olbrzymów i kar³ów, œmieræ Baldura, perypetie Lokiego, prorocz¹ przepowiedniê Ragnaroku, jak i nawi¹zania do œwi¹t i obrzêdów obchodzonych przez Normanów na czeœæ swoich bogów. Ravnfjær (czyt. :ravmfjer) przek³adaj¹c z jêzyka norweskiego oznacza „krucze pióra”, co wpasowuje siê metaforycznie w strukturê spektaklu, ukazuj¹c mnogoœæ i wielowarstwowoœæ poruszanego tematu. Sam kruk jest symbolem œmierci, wojny, ale i m¹droœci. Jest tak¿e jednymi z atrybutów Odyna – boga Wszechojca, któremu towarzyszy³y dwa kruki o imionach Hugin (Myœl) i Munin (Pamiêæ).
„Spotkanie”
chor. Agnieszka Skorut
wyk. Agnieszka Kramarz, Sebastian Wiertelak, Julia Lewandowska
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydzia³ Teatru Tañca w Bytomiu
Projekt Spotkania jest nie tylko spotkaniem dwóch osób bêd¹cych na scenie. Jest równie¿ spotkaniem widza z dŸwiêkiem. £awka, jako symbol spotkania, staje siê pretekstem do wejœcia w dialog dwóch przypadkowych osób, którym towarzyszy tzw. „oko zewnêtrzne” dialoguj¹ce z nimi dŸwiêkowo. G³ównymi za³o¿eniami projektu s¹ powstaj¹ce zale¿noœci dŸwiêkowo ruchowe, rytm i spontaniczne reagowanie na partnera.
“Bo nale¿y nam siê maj”
chor. Karolina Januszek
wyk. Sebastian Wylot, Karolina Januszek
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydzia³ Teatru Tañca w Bytomiu
Projekt Bo nale¿y nam siê maj stanowi rodzaj dialogu miêdzy tancerzami. Celem pracy by³a chêæ wygenerowania wspólnego jêzyka ruchowego oraz wzajemna wymiana energii. Na scenie widzimy Karolinê i Sebastiana, miêdzy którymi buduje siê „jakaœ” relacja w konkretnym momencie. „Nie” dla naddawania, „nie” dla postaciowania – czy to w ogóle mo¿liwe? “Bo nale¿y nam siê maj” przede wszystkim bazuje na pracy z partnerem i zaufaniu.
“Jak rozebra³em têczê, czyli sprawdzam grunt”
chor. i wyk. £ukasz Zgórka
Produkcja: Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie, Wydzia³ Teatru Tañca w Bytomiu
Jak rozebra³em têczê, czyli sprawdzam grunt… siebie, miêœni, osobowoœci, ego, emocji. Projekt taneczny o rozk³adaniu na czynniki pierwsze ludzkich lêków, obaw, pragnieñ, marzeñ. Osobiste zmierzenie siê z samym sob¹. Podzielenie siê obecnoœci¹, intymnoœci¹ i emocj¹, poprzez fizyczny ruch i taniec. Próba znalezienia dobra, odnalezienia siebie w sobie, odbicia z widowni¹. Wykorzystanie energii, starcie siê z nieokreœlon¹ si³¹ w tañcu, nawi¹zania kontaktu z przestrzeni¹. Co w nas siedzi? Jak odnaleŸæ mi³oœæ? Jest to projekt solowy z wykorzystaniem fizycznoœci, w którym performer bada wewnêtrzne si³y, motywacjê do dzia³ania i szuka szczêœcia. Wykorzystuje taniec do odnalezienia prawdziwego siebie. Poprzez jêzyk cia³a i zmys³y przekazuje swoj¹ historiê. Próbuje uchwyciæ marzenia, poznaæ siebie i przekazaæ to, czego nie da siê opowiedzieæ s³owami. Spotkanie cz³owieka z cz³owiekiem. Cia³a z cia³em. Miêœnia z miêœniem.
„Multitude”
chor. i wyk. Wojciech Marek Kozak
multitude (ang. mnogoœæ, wieloœæ) to proces kszta³towania, stawania siê. Podejmuje temat obcego poruszaj¹cego siê w strukturach spo³ecznych, jego d¹¿eñ, pragnieñ i prze¿yæ. Jest to podró¿ do œwiata wewnêtrznego i zewnêtrznego, w g³¹b cielesnoœci i umys³owoœci. Konfrontuje ludzk¹ potrzebê nazywania i klasyfikacji zjawisk z ró¿norodnoœci¹ rzeczywistoœci.
„Myœl ucieleœniona”
Kompania Tañca AWF w Poznaniu
chor. Agnieszka Doberska i zespó³
wyk. Weronika Skórzewska, Katarzyna Leszek, Joanna Kukie³ka, Marta Szostecka, Aleksandra Piasta, Nikolina Wrona, Filip Hylewicz, Damian Drozd, Patryk Gorzkiewicz, Bartek Dopytalski, Wojciech Furman, Oliwia Lech
Produkcja: Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Spektakl Myœl ucieleœniona jest filozoficzn¹ podró¿¹ umys³u w ciele w dos³ownym znaczeniu s³owa „podró¿”, ale tak¿e w przenoœni. Cytuj¹c jednego ze wspó³czesnych Pitagorejczyków z greckiej wyspy Gawdos: „Lepiej jest podró¿owaæ z kimœ. Wtedy jeden mówi: chodŸmy tam a drugi na to: nie, chodŸmy w drug¹ stronê. A jak jest trzeci to chce jeszcze gdzie indziej. I w koñcu nigdzie nie id¹, tylko zaczynaj¹ rozmawiaæ. I tu jest miejsce na filozofiê.”
„Mów don’t move”
chor. Joanna Drabik
wyk. Joanna Drabik, Anna Hop (Artystki Polskiego Baletu Narodowego, Teatr Wielki – Opera Narodowa)
S³owo bez grawitacji. Istnienie bez wzglêdu. Okolicznoœæ bez wyjœcia. Taniec bez reszty. Po³o¿enie bez sensu. Ruch bez przesady. Tekst bez ogródek. Przestrzeñ bez przerwy. Mowa bez nawiasów. Krok bez powrotu. Gadka bez kitu. Mów don’t move.
———————-
Centrum Sztuki Tañca w Warszawie
Siedziba: Dom Kultury Kadr
ul. Przemys³awa Gintrowskiego 32
02-697 Warszawa
————————————–
Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Projekt CST wspó³finansuje m.st. Warszawa
Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr
Wspó³praca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burd¹g, Fundacja B’cause, Fundacja Cia³o/Umys³, Fundacja Cia³o siê, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myœl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tañca „Eferte” / Mufmi Teatr Tañca, Fundacja Scena Wspó³czesna / Teatr Tañca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Wspó³czesnoœæ, Fundacja Sztuki Tañca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tañca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejêtnoœci Spo³ecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tañca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa.
Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, portal e-teatr, teatr dla was, portal teatralia.com.pl, miesiêcznik TEATR, kwartalnik TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.
Dok³adny program i szczegó³owe informacje na stronach:
www.centrumsztukitanca.eu
http://www.dkkadr.waw.pl/k/repertuar/
Facebook: www.facebook.com/cstwarszawa
Instagram: https://www.instagram.com/centrumsztukitancacst/
Twitter: https://twitter.com/CSTwWarszawie
|