Galeria 21 gramw
Andrzej Popiel urodzony w 1952 roku w Warszawie. Studia na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Dyplom z wyrnieniem pod kierunkiem prof. Haliny Chrostowskiej w 1977r. Stypendysta Towarzystwa Przyjaci Sztuki, Ministerstwa Kultury i Sztuki, Rzdu Francuskiego i Gerrit Rietvelt Academie w Amsterdamie. W 2012 tytu doktora habilitowanego na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Od 2003 praca w Kolegium Nauczycielskim w Warszawie w charakterze wykadowcy. Od 2008 roku praca w Instytucie Sztuk Piknych UWM w Olsztynie jako pracownik naukowo-dydaktyczny. Zajmuje si grafik, malarstwem. Uczestniczy w wielu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granic.
rdem mojej inspiracji twrczej jest otaczajca mnie rzeczywisto. Moja twrczo jest wiadectwem naszych czasw, moim komentarzem do wydarze, z ktrymi spotykam si na co dzie. Tematyka moich prac zwizana jest z takimi problemami jak: agresja, nietolerancja, gupota, bezduszno.
W pracach tych rzeczywisto ukazana jest w sposb groteskowy i satyryczny. Niektre z tych prac maj charakter surrealistyczny i metafizyczny. W swojej twrczoci d do tego, by forma bya adekwatna do wyraanych treci i rwnie sprawna warsztatowo, jak i nona intelektualnie.
Adiunkt Andrzej popiel artysta grafik, twrca prac w technice linorytu, w ktrym nie ma przypadku, tylko celowe opowiadanie, gdzie spenia si iluzyjny zamys. Tworzy wietlist wizj, wytwr swojej imaginacji, filozofi obrazu godn najwyszych pochwa. Jego grafiki s czarno-biae, powici kolor, prze co jego dziea oddziaywaj si rysunku wydobywajcego prawdziw tre twrczego przekazu. Moja opinia o pracach jego jest wysoka. Ta dziaalno artystyczna jest wyranym wkadem do grafiki polskiej []
[] Jego dokonania artystyczne w grafice wskazuj na indywidualno idc wasn drog w sztuce. Dlatego ju sam rodzaj wybranej techniki oraz sposb jej wykorzystania wiele o nim mwi. Popiel doskonale zna rzemioso i przeistacza kanony warsztatowe linorytu wprowadzajc swoje wasne rozwizania jzyka graficznego. Jest artysta otwartym i w obecnej dobie przerastajcych nas wielkoformatowych wydrukw ploterowych, cyfrowych i komputerowych innowacji staje jak APOLOGETA, eby trzyma i broni wartoci rysunkowych. Stworzy niemal apogeum warsztatowych umiejtnoci. Z reguy jest to kombinacja wielu fragmentw tworzcych spjn i jednorodn cao budzc szereg wartoci wizualnych i znacze []
Prof. Zw. Sztuk plastycznych
Maksymilian Snoch
|