sala: Broadway
wstêp: 10 z³, bilety online lub w DK Kadr
„Ogrody opuœci³y swoje drzewa” Wersja kobaltowa / Teatr Limen Buto
Centrum Sztuki Tañca w Warszawie, Dom Kultury Kadr, ul. Gintrowskiego 32, Warszawa
Re¿yseria / choreografia / taniec butoh: Sylwia Hanff
Choreografia / taniec butoh: Marek Kowalski
Mezzosopran: Elwira Janasik
Wiolonczela / elektronika / Wideo: Robert Jêdrzejewski
Produkcja: Teatr Limen Butoh
Premiera: 3 wrzeœnia 2015
Czas trwania: 45 min
Opera butoh – utwór na mezzosopran, wiolonczelê, elektronikê, wideo i dwójkê performerów butoh.
Inspiracj¹ dla artystów by³a rytualna funkcja lamentu, jego wymiar absolutny, jako pieœni maj¹cej moc transformuj¹c¹. Momentu transgresji twórcy poszukuj¹ w dekonstrukcji jego klasycznej formy operowej, w zderzeniu ze wspó³czesn¹ kompozycj¹ i improwizacj¹ muzyczn¹ oraz z tañcem butoh.
W sferze zainteresowañ Teatru Limen Butoh jest zarówno indywidualne doœwiadczenie straty, jak i poczucie zagubienia i opuszczenia charakteryzuj¹ce œwiat wspó³czesnego cz³owieka.
„Próbujemy dotkn¹æ têsknoty na granicy wytrzyma³oœci i odnaleŸæ jej inny wymiar.
Czy lament jest beznadziejn¹ prób¹ zaspokojenia nieokreœlonej têsknoty i magicznym zabiegiem maj¹cym przywróciæ stan sprzed straty? Czy mo¿e byæ „przejœciem” i odnalezieniem nowego sensu? Ka¿dy performans mo¿e daæ inn¹ odpowiedŸ, ka¿dy bêdzie lustrem. Tytu³ spektaklu pochodzi z poezji J. Przybosia i w naszej interpretacji odzwierciedla obecny „stan œwiata”.
Sylwia Hanff
W spektaklu wykorzystano fragmenty „Lamentu Ariadny” C. Monteverdi’ego, „Lamentu Dydony” H. Purcell’a, „Hor ch’è tempo di dormire” Tarquinio Merula.
Spektakl dla m³odzie¿y (16+), studentów, doros³ych, jak i seniorów. Butoh, jako forma post-tañca, przemawia do ró¿nych pokoleñ odbiorców. Stawiaj¹c pytanie o taniec i udzielaj¹c odpowiedzi radykalnie rozszerzaj¹cej jego granice, uczy odbiorców, ¿e taniec to nie tylko skomplikowane techniki ruchu, ale taniec to samo ¯ycie w jego nieograniczonych formach.
|