POLSKA ZAPRASZA KRAKÓW ZAPRASZA TV ZAPRASZA ART ZAPRASZA
Dodaj wydarzenie Dodaj relację Rejestracja Logowanie  

INSTYTUCJE KULTURY ▼ KATEGORIE WYDARZEŃ ▼ WYDARZENIA RELACJE NASZ PATRONAT DZIŚ W KRAKOWIE
 
Kategorie wydarzeń
 
Film
Kabaret
Literatura
Muzyka
Plastyka
Sport
Taniec
Teatr
Wystawy różne
Wydarzenia inne
 
Bezpłatne

Dla dzieci

Wspólne: dla dzieci i dorosłych

Dla seniorów

Festiwale

Odbywające się online
Kraków miasto Redakcji Portalu :) 
Augustów
Mikstat
Olsztyn
Pruszków
Radomsko
Warszawa
Wieliczka
Wołomin
Łódź
Warszawa
 
Akademia Fotografii Dziecięcej w Warszawie
 
ul. Grzybowska 3
00-132 Warszawa
 

 
 
Akademia Sztuki i Kultury
 
Akademia Sztuki i Kultury
Al. Jana Pawła II 36c
00-141 Warszawa
609 045 956
 

 
 
ArtHorse Sp. z o.o.
 
Wiertnicza 99
02-952 Warszawa
 

 
 
Dom Kultury Kadr
 
ul.W. Rzymowskiego 32
02-697 Warszawa
 

 
 
Dom Kultury Rakowiec
 
02-114 Warszawa
ul. Wiślicka 8
tel. 22 823 66 72
 

 
 
Filharmonia dla Dzieci
 
Warszawa
Biuro obsługi widzów Filharmonii dla Dzieci
+48 737 169 961
 

 
 
Filia Bielańskiego Ośrodka Kultury w Warszawie
 
ul. Estrady 112A
Warszawa 01-932
 

 
 
Fundacja "AVE ARTE"
 
ul. Nałęczowska 62/ 13
02-922 Warszawa
 

 
 
Galeria Limited Edition
 
Arkady Kubickiego Zamku Królewskiego
plac Zamkowy 4
00-277 Warszawa
 

 
 
Galeria Sztuki Katarzyny Napiórkowskiej
 
Świętokrzyska 32
00-116 Warszawa
 

 
 
Miasteczko Westernowe Wild West City
 
ul. Chmielna
05-504 Runów k/Piaseczna
 

 
 
Muzeum Azji i Pacyfiku w Warszawie
 
00-403 Warszawa
ul. Solec 24
tel. 22 629 67 24
 

 
 
Ośrodek Kultury Ochoty
 
ul. Grójecka 75
02-094 Warszawa
tel. 22 822 48 70
fax 22 823 97 81
 

 
 
Performance Media Group Sp. z o.o.
 
al Bohaterów Września 12
Warszawa
 

 
 
Polska Opera Królewska
 
ul. Nowogrodzka 49
00-695 Warszawa
 

 
 
Scena Współczesna
 
Scena Staromiejska
ul. Jezuicka 4
00-281 Warszawa
Tel. 796 550 570
 

 
 
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
 
ul. Modzelewskiego 59
00-977 Warszawa
 

 
 
Sztuka Umiaru
 
ul. Tarczyńska 5/9
Warszawa
tel. 570 125 125
 

 
 
Teatr Baniek Mydlanych
 
Eurosoul sp. z o.o.
ul. Gajdy 21
02-878, Warszawa
tel. 531-511-500
 

 
 
Teatr Kamienica
 
Al. Solidarności 93
00-144 Warszawa
 

 
 
Teatr Syrena
 
ul. Litewska 3
00-589 Warszawa
tel. 22 10 11 616
 

 
 
Temat Rzeka
 
Plaża przy Moście Poniatowskiego (strona praska)
03-901 Warszawa
 

 
 
Warszawski Oddział Przewodników PTTK
 
Al. Jerozolimskie 51/16
00-697 Warszawa
telefon: 22 629-28-40, 513-176-834
 

 
 
Zespół Pieśni i Tańca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
 
Al. Niepodległości 162, bud.G, pok. 069
02-554 Warszawa
 

 
 
Zespół Pieśni i Tańca Uniwersytetu Warszawskiego "Warszawianka"
 
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel. 22 55 40 718
 

 
WYDARZENIA chronologicznie:
WIELKA MSZA c-moll / Wolfgang Amadeus Mozart
Warszawa
miejsce:
📍Kościół Seminaryjny w Warszawie ul. Krakowskie Przedmieście 52/54
09-09-2022    -    
20:30 – 21:30
Msza c-moll KV427 to jedno z najwybitniejszych dzieł religijnych Wolfganga Amadeusza Mozarta. Skomponował ją już po przybyciu do Wiednia, jednak po raz pierwszy – w niepełnej wersji – zabrzmiała ona w kościele św. Piotra w Salzburgu w październiku 1783 roku. Utwór miał stanowić spełnienie poczynionego w sercu zobowiązania i być swoistym wotum wdzięczności za możliwość przybycia do rodzinnego miasta wraz z ukochaną żoną (...)  ... więcej »
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI
Warszawa
miejsce:
Polska Opera Królewska
11-09-2022    -    23-09-2022
FESTIWAL
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI

◆ SÌ DOLCE È'L TORMENTO – PREMIERA (inauguracja Festiwalu Barokowego)

11 września, godz. 19.00 Teatr Królewski w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

◆ LAUDATE DOMINUM

15 września, godz. 20.00, Kościół św. Anny w Warszawie

◆ ORFEUSZ

16 i 17 września, godz.19.00, Teatr Królewski w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

◆ L'INCORONAZIONE DI(...)  ... więcej »
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / SÌ DOLCE È'L TORMENTO – PREMIERA
Warszawa
miejsce:
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
11-09-2022    -    
19.00-20.15
FESTIWAL
Claudio Monteverdi osiągnął niedoścignione mistrzostwo w odmalowywaniu za pomocą dźwięków literackich historii oraz stanów duszy bohaterów. Jego niezwykła elokwencja i wyrafinowana wrażliwość znajdują odzwierciedlenie w bogatej twórczości wokalno-instrumentalnej. I choć tylko nieliczne madrygały z założenia mają charakter sceniczny, to sugestywność przekazu większości jego muzycznych opowieści stała się dla artystów (...)  ... więcej »
LAUDATE DOMINUM / MONTEVERDI
Warszawa
miejsce:
Kościół Św. Anny w Warszawie
ul. Krakowskie Przedmieście 68
15-09-2022    -    
20.00-21.15
FESTIWAL
Oprócz bogatej spuścizny madrygałowej oraz genialnych dzieł dramatycznych Claudio Monteverdi pozostawił po sobie także znakomite utwory religijne. Wiele z nich powstało w Wenecji, gdzie kompozytor od 1613 roku aż do śmierci piastował stanowisko maestro di capella w Bazylice św. Marka. Muzycznym podsumowaniem tej działalności stał się wydany drukiem w 1640 obszerny zbiór zatytułowany Salve morale e spirituale. Z pewnością jest t(...)  ... więcej »
ARIE KONCERTOWE / SYMFONIA – Wolfgang Amadeus Mozart
Warszawa
miejsce:
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, ul. Modzelewskiego 59
16-09-2022    -    
19.00-20.15
Nieprzypadkowo baletowe fragmenty z trzeciego aktu opery Idomeneo napisanej w 1781 roku otwierają i zamykają program koncertu. Dzięki zachowanej bogatej korespondencji do ojca dotyczącej tego dzieła wiemy, jak bliska współpraca z mającymi wcielić się w poszczególne role śpiewakami kształtowała twórczą postawę młodego kompozytora. Walory wokalne solistów stanowiły inspirację dla ciekawych rozwiązań, zaś bezpośredni kontakt(...)  ... więcej »
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / ORFEUSZ
Warszawa
miejsce:
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
16-09-2022    -    17-09-2022
19.00-21.20
FESTIWAL
„Orfeusz Monteverdiego nie należy do tych jednoznacznych dzieł, które tłumaczą się tylko w jeden sposób i mają jedną warstwę, jedną płaszczyznę znaczeń. Przeciwnie – zaliczyć go trzeba do tych arcyutworów ludzkiego ducha, które komunikują nam znacznie więcej, niż ujawnia ich fabuła rozumiana dosłownie jako pewien ciąg wydarzeń dramatycznych” – tak pisze Ewa Obniska, autorytet najwyższej próby.
Zaiste, Monteverdi(...)  ... więcej »
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / L'INCORONAZIONE DI POPPEA
Warszawa
miejsce:
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
22-09-2022    -    23-09-2022
19.00-22.30
FESTIWAL
L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego (...)  ... więcej »
Oferta  STAŁA
Lekcje muzealne dla dzieci i młodzieży
Warszawa
miejsce:
Muzeum Azji i Pacyfiku
Galeria Azjatycka
Warszawa, ul. Freta 5
DLA DZIECI
TEMATY:
* Polscy odkrywcy i badacze w Azji, Australii i Oceanii
* Islam i świat kultury arabskiej
* Państwo Wielkich Mogołów
* Jedwabny szlak
* Porcelana - białe złoto Dalekiego Wschodu
* Panteon hinduskich bogów
* Życie Buddy
* Tybet - tajemniczy kraj na dachu świata
* Ikonografia buddyjska, symbolika i znaczenie
* Moda orientalna w Europie
* Moda i uroda kobieca w krajach Azji
(...)  ... więcej »
Oferta  STAŁA
Park Adrenaliny i Westernu Runów - Organizacja Urodzin
Warszawa
miejsce:
Ul. Chmielna, 05-504 Runów k/Piaseczna
WSPÓLNE: dla dzieci i dorosłych
Każdego sezonu, Park Adrenaliny i Westernu Runów prezentuje ekscytujące zestawy programów wprowadzających w westernowy, indiański, militarny, piracki itp. klimat. Każdy z Gości Jubilata może przenieść się w wybrany klimat dzięki ilości ponad 50 różnych atrakcji udostępnionych każdego dnia. To one pozwalają wnieść w nasze życie elementy z przygód tematycznych.

Nasz ośrodek ma zaszczyt zaprosić rodziców i przyszłych Ju(...)  ... więcej »
OSTATNIO DODANE:
W TYM MIEŚCIE
WIELKA MSZA c-moll / Wolfgang Amadeus Mozart
Warszawa
 miejsce:
📍Kościół Seminaryjny w Warszawie ul. Krakowskie Przedmieście 52/54
09-09-2022    -   
20:30 – 21:30
Msza c-moll KV427 to jedno z najwybitniejszych dzieł religijnych Wolfganga Amadeusza Mozarta. Skomponował ją już po przybyciu do Wiednia, jednak po raz pierwszy – w niepełnej wersji – zabrzmiała ona w kościele św. Piotra w Salzburgu w październiku 1783 roku. Utwór miał stanowić spełnienie poczynionego w sercu zobowiązania i być swoistym wotum wdzięczności za możliwość przybycia do rodzinnego miasta wraz z ukochaną żoną Konstancją. Partia sopranowa powstała zresztą z myślą o walorach głosu wybranki. W istocie jednak Mozart nigdy swego dzieła nie ukończył i dziś trudno dociec, czym zastąpiono podczas prawykonania brakujące fragmenty Credo oraz nieistniejące nawet w szkicach Agnus Dei.

Mimo to msza zyskała miano „Wielkiej” – nie tylko ze względu na monumentalną formę, ale przede wszystkim z uwagi na niezwykle bogatą muzyczną treść. „Nie tylko sam Bach stoi za tym dziełem, lecz również Haendel i cały wiek XVIII, łącznie z wielkimi Włochami […]” – zauważa w biografii twórcy Alfred Einstein i dalej stwierdza, że tym utworem Mozart „podsumowuje swoje stulecie i przeobraża jego język muzyczny”. Niezwykłe dzieło mieści w sobie zarówno czerpiące z włoskiej tradycji liryczne arie (m.in. tchnące słodyczą sopranowe Et incarnatus), jak i rozbudowane chóry z imponującymi fugami (w Kyrie i Glorii), a dziedzictwo muzycznej retoryki dodaje sugestywności zaklętym w dźwiękach obrazom.

◆ WYKONAWCY ◆

MAŁGORZATA TROJANOWSKA I sopran

ANETA ŁUKASZEWICZ II sopran

SYLWESTER SMULCZYŃSKI tenor

PAWEŁ MICHALCZUK bas

Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Chór Kameralny Polskiej Opery Królewskiej

JAKUB SZAFRAŃSKI przygotowanie Zespołu Wokalnego

RENATA SZCZYPIOR Przygotowanie Chóru Kameralnego

KAROL SZWECH dyrygent

Bilety:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223984
... artykuł »
 
LAUDATE DOMINUM / MONTEVERDI
Warszawa
 miejsce:
Kościół Św. Anny w Warszawie
ul. Krakowskie Przedmieście 68
15-09-2022    -   
FESTIWAL
20.00-21.15
Oprócz bogatej spuścizny madrygałowej oraz genialnych dzieł dramatycznych Claudio Monteverdi pozostawił po sobie także znakomite utwory religijne. Wiele z nich powstało w Wenecji, gdzie kompozytor od 1613 roku aż do śmierci piastował stanowisko maestro di capella w Bazylice św. Marka. Muzycznym podsumowaniem tej działalności stał się wydany drukiem w 1640 obszerny zbiór zatytułowany Salve morale e spirituale. Z pewnością jest to jedynie wybór dzieł powstałych podczas niemal trzydziestoletniej kapelmistrzowskiej służby, wskazuje jednak na jej niezwykłe bogactwo i różnorodność.
W zachowanych w zbiorze częściach mszalnych, psalmach, hymnach i antyfonach głęboki wymiar duchowy zostaje doskonale zestrojony z ekspresyjnym, finezyjnie skonstruowanym światem dźwiękowym. Monteverdi w pełni wykorzystuje potencjał techniki koncertującej (m.in. w Laudate Dominum omnes gentes), z chęcią korzysta także z dziedzictwa pozostawionego przez twórców renesansowych oraz swoich doświadczeń na polu madrygałów. Wieńcząca koncert uroczysta Gloria na siedem głosów wokalnych i zespół instrumentalny to jeden z najbardziej błyskotliwych utworów w całej spuściźnie mistrza, wykorzystujący w pełni możliwości stylu koncertującego. Możliwe, że była to część mszy dziękczynnej, którą Monteverdi zaprezentował po ustąpieniu w mieście w 1631 epidemii dżumy.

◆PROGRAM ◆
• Pascha concelebranda
• Laudate Dominum omnes gentes
• Jubilet tota civitas
• Deus tuorum militum
• Beatus vir
• Salve regina: Audi coelum
• Laudate Dominum in sanctis eius
• Gloria in excelsis

◆ WYKONAWCY ◆
DAGMARA BARNA sopran
IWONA LUBOWICZ sopran
MACIEJ GOCMAN tenor
ŁUKASZ KÓZKA tenor
ALEKSANDER REWIŃSKI tenor
DAWID BIWO bas
MICHAŁ JANCZAK bas

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

JAKUB BURZYŃSKI dyrygent

Bilety:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223986
... artykuł »
 
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / L'INCORONAZIONE DI POPPEA
Warszawa
 miejsce:
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
22-09-2022    -    23-09-2022
FESTIWAL
19.00-22.30
L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego wydźwięku. Twórcy sprzeciwiają się bowiem dominującej w ówczesnej operze konwencji idealizowania rzeczywistości, zwracając się ku przedstawianiu świata takim, jakim jest.
Wśród głównych bohaterów arcydzieła próżno szukać wzorów postaw godnych naśladowania. Motywy i postępki Poppei, Nerona czy Ottone nie wzbudzają sympatii, jednak dramatyczno-muzyczna charakterystyka oddająca psychologiczną głębię tychże postaci nie tylko zadziwia, ale i wprawia w zachwyt. Otwierająca operę dysputa Fortuny, Cnoty i Amora jest zapowiedzią druzgocącej gry, w której namiętność – mająca niewiele wspólnego z miłością – nie cofnie się przed żadnym niegodziwym czynem, by tylko osiągnąć swój cel. Czy jednak boski twórca Orfeusza mógłby pozostawić widza zanurzonego w ciemnych myślach o podłej naturze człowieka? Przecież nowatorski, jak na ówczesne czasy, wybór na bohaterów postaci historycznych nie jest przypadkowy, a świadomość ich tragicznego – choć niemieszczącego się w ramach przedstawienia – losu sprawia, że zwycięstwo Amora nad Fortuną i Cnotą wcale nie jest jednoznaczne.


KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA
SCENOGRAFIA MARTYNA KANDER
KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA
RUCH SCENICZNY KAROL URBAŃSKI
REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
PROJEKCJE JAGODA CHALCIŃSKA
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
ASYSTENT KOSTIUMOGRAFA MAKSYMILIAN MAC
INSPICJENTKI AGNIESZKA ORLIKOWSKA (22.09), TATIANA HEMPEL-GIERLACH (23.09)

◆ OBSADA ◆
POPPEA Małgorzata Trojanowska
NERONE Kacper Szelążek
OTTONE Jan Jakub Monowid
OTTAVIA Aneta Łukaszewicz (22.09), Anna Radziejewska (23.09)
SENEKA Sławomir Jurczak
ARNALTA/NUTRICE Dorota Lachowicz
AMOR/DAMIGELLA Marta Schnura
DRUSILLA Paulina Horajska
FORTUNA Marta Boberska
VIRTU/PALLADE/VENUS Iwona Lubowicz
LITTORE/MERCURIO Robert Szpręgiel
LUCANO/PRIMO SOLDATO Sylwester Smulczyński
LIBERTO/SECONDO SOLDATO Jakub A. Grabowski
VALETTO Jakub Foltak
TANCERZ Karol Urbański
MIMOWIE Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT Krzysztof Garstka


Bilety 22.09.2022:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223990

Bilety 23.09.2022:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223991
... artykuł »
 
II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / ORFEUSZ
Warszawa
 miejsce:
Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
16-09-2022    -    17-09-2022
FESTIWAL
19.00-21.20
„Orfeusz Monteverdiego nie należy do tych jednoznacznych dzieł, które tłumaczą się tylko w jeden sposób i mają jedną warstwę, jedną płaszczyznę znaczeń. Przeciwnie – zaliczyć go trzeba do tych arcyutworów ludzkiego ducha, które komunikują nam znacznie więcej, niż ujawnia ich fabuła rozumiana dosłownie jako pewien ciąg wydarzeń dramatycznych” – tak pisze Ewa Obniska, autorytet najwyższej próby.
Zaiste, Monteverdi dokonał dzieła o kardynalnym znaczeniu dla dziejów kultury europejskiej. Tworząc sceniczną postać Muzyki, uwolnił muzykę od obowiązku dźwigania Słowa, a uczynił ją skrzydlatym żywiołem metafizycznej wolności Słowa. Dla Monteverdiego Muzyka była rzeczywistym i absolutnym początkiem opery, a paradoksalnie służyła prymatowi słowa. Dla tejże Muzyki kompozytor niejako stworzył Ołtarz – symboliczną przestrzeń jej rozbrzmiewania, tak by mogła definiować scenariusz ruchu – czyli t o p o – g r a f i ę Orfeusza: kompozycję, rytm, strukturę gestu, dynamikę wzajemnych relacji. Harmonizując śpiew i ruch w jednorodny kształt sceniczny stanowi pierwszą lekcję praktycznego postępowania reżysera z partyturą w operze.
Świadomość zamierzonego efektu muzycznego oraz możliwość uzyskania na scenie odpowiadającego mu efektu teatralnego jest perfekcyjnie, ale w sposób nieoczywisty zapisana w tekście partytury. Kompozytor zapisał językiem muzyki to, czego doświadczyć ma widz patrzący na przedstawienie. Gdy w ten sposób czytamy partyturę, udaje się nam ją przełożyć na znaki teatralne i doprowadzić do rezultatu scenicznego, którego siła i teatralna uroda nieporównywalna jest z jakimkolwiek innym rozwiązaniem.
Cała partytura Monteverdiego zbudowana jest z emocjonalnych i sonorycznych kontrastów. W swej strukturze nawiązuje do reguł dramaturgii w teatrze starożytnej Grecji. Monteverdi podkreśla całkowitą i absolutną jednorodność muzyki, nadając jej w ten sposób ascetyczny wymiar filozoficzny i mistyczny. Jego muzyka przedstawia w sposób widzialny to, co niewidzialne. W jego partyturze wyraziście widoczna jest orficka metafizyka oraz wzajemne przenikanie się trzech głównych żywiołów antyku: omoiosis – pathopois – katharsis, tworzących stylistyczną jedność i zupełnie nowy kształt ekspresji dla Prawdy, Dobra i Piękna, rozpiętych między „grecką filozofię” i „europejską teologię”.
Monteverdi w finale swojej genialnej opery to, co mitologiczne przenika tym, co teologiczne i ojciec (Apollo) wraz z synem (Orfeusz) wstępują do Nieba. Ten finał stanowi niezwykle ważny i znaczący akt dla całej późniejszej historii opery w Europie. To iście platońskie zakończenie, w którym miłość Orfeusza jest niewzruszona i pewna, a jego droga nie kończy się tu – na ziemi, lecz prowadzi do Ojca, do Nieba.
Orfeo Monteverdiego stanowi operową alegorię świata, która poprzez wiarę odsłania Nadzieję, która prowadzi ku Wiecznej Miłości.
Ryszard Peryt

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
ZESPOŁOWA REALIZACJA INSCENIZACJI W TEATRZE KRÓLEWSKIM:
ROMANA AGNEL, SŁAWOMIR JURCZAK, ANDRZEJ KLIMCZAK, MARLENA SKONECZKO, MAREK ZAMOJSKI
OPIEKA REŻYSERSKA SŁAWOMIR JURCZAK
KOSTIUMY I REKWIZYTY MARLENA SKONECZKO
RUCH SCENICZNY I GEST ROMANA AGNEL
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
ŚWIATŁA PIOTR RUDZKI, BARTŁOMIEJ KACZALSKI
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA

◆ OBSADA ◆
ORFEO Karol Kozłowski
EURIDICE, LA MUSICA Marta Boberska
SPERANZA Aneta Łukaszewicz
MESSAGGERA Anna Radziejewska
PROSERPINA Olga Pasiecznik
PASTORE (ALTO) Marcin Gadaliński
PASTORE (TENORE) Zbigniew Malak
PASTORE (TENORE) Mikołaj Zgódka
PASTORE (BASSO) Samuel Ferreira
NINFA Julita Mirosławska
CARONTE Sławomir Jurczak
PLUTONE Paweł Czekała
APOLLO, ECO Sylwester Smulczyński

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT Krzysztof Garstka

Bilety 16.09.2022:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223987

Bilety 17.09.2022:
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223988
... artykuł »
 


Dodaj wydarzenie    |    Dodaj relację    |    Rejestracja  |  Logowanie
 
 
 Copyright © 2002-2022


Polskie Niezależne Media
 

Kontakt z Redakcją


 Serwis Dziś w Polsce jest w całości finansowany przez Fundację Promocji Kultury